Launch of Water Stewardship Standard Equips Companies with Roadmap to Responsibly Manage Freshwater Resources

Beginning of English: id="English">In response to the releaseof the Alliance for Water Stewardship’s International Water Stewardship Standard, World Wildlife Fund (WWF) issued the following statement from Alexis Morgan, director of the global water roundtable:

“All businesses are in the business of water in one way or another. Whether used in the main ingredient of their product, in the manufacturing process or in producing the raw materials the company buys, fresh water plays an integral role in the global economy.”

“However, many businesses are just beginning to understand what water means to their operations, their bottom line and that their long-term viability is at risk. Today’s release of the AWS Standard provides these companies with a roadmap for tackling shared water challenges and risks, and is intended to complement existing certifications, ensuring the world’s fresh water is managed responsibly, no matter what sector you are in.”

“After four years of helping coordinate the development of the AWS Standard through a global roundtable, WWF is pleased to see companies taking an active role in undertaking water stewardship and remains committed to helping drive uptake of the Standard across sectors. The AWS Standard opens opportunities for all companies to become better stewards of water, helping safeguard their business while strengthening their watershed for the planet and the communities they serve.”

En respuesta al lanzamiento del Estándar Internacional de Gestión del Agua, de la Alianza para la Gestión Sostenible del Agua (AWS), el Fondo Mundial para la Naturaleza (WWF) emitió la siguiente declaración de Alexis Morgan, director de la mesa redonda mundial sobre agua:

"Todas las empresas están en el negocio del agua de una forma u otra. Ya sea que lo usen como principal ingrediente de su producto, en el proceso de fabricación o en la producción de materia prima, el agua dulce desempeña un papel integral para la economía global.”

"Sin embargo, muchas empresas apenas comienzan a entender el significado del agua para sus operaciones, los costos y beneficios, y que su viabilidad a largo plazo está en riesgo. El lanzamiento de hoy de la Norma AWS ofrece a estas empresas un marco y criterios para enfrentar los desafíos y riesgos comunes del agua, la cual está diseñada para complementar las certificaciones existentes, asegurando el manejo responsable del agua del mundo, sin importar en que sector te encuentres."

"Después de cuatro años de ayudar a coordinar la creación de la Norma AWS a través de una mesa redonda mundial, WWF se complace en ver cómo las empresas toman un rol activo en la gestión del agua y mantiene el compromiso de ayudar a que todos los sectores adopten la norma. La Norma AWS le permite a todas las empresas convertirse en mejores administradoras del agua, lo que ayuda a proteger su negocio al mismo tiempo que fortalecer las cuencas para el planeta y las comunidades que dependen de ellas.”

• Fresh water

xShare Your Thoughts

Just 10 minutes of your time can help improve this site. By participating in a quick activity, you can help us make worldwildlife.org even better.