Leonardo DiCaprio Joins WWF to Launch “Hands Off My Parts” Initiative to Stop Wildlife Crime

Prominent voices join together to raise awareness and urge immediate action on illegal wildlife trade

Washington, DC, February 18, 2013 - Today, actor and World Wildlife Fund (WWF) Board Member Leonardo DiCaprio helped launch WWF’s “Hands Off My Parts” initiative. The initiative represents a week-long effort tied to WWF’s Stop Wildlife Crime campaign to raise awareness and mobilize support to end the illegal trade of wildlife.

Wildlife crime has reached levels never seen before in WWF’s 50-year history. Rhinos, tigers, and elephants are being killed at alarming rates for their skins, bones, tusks, horns and other body parts.

Tens of thousands of elephants are being poached every year for their ivory. Thailand is home to the biggest unregulated ivory market in the world. Exploiting a legal loophole that permits the sale of ivory from Thailand’s domesticated elephants, criminals are getting away with selling massive amounts of illegally poached African ivory alongside legal ivory in the country.

In addition to raising awareness of this global crisis, the Hands Off My Parts initiative highlights what people can do to help, including spreading the word and signing a global petition calling on Thai Prime Minister Yingluck Shinawatra to ban all ivory trade in Thailand.

In support of this effort, DiCaprio sent a personal email to WWF supporters, celebrities and other influencers encouraging them to join the wildlife crime campaign and sign the petition.

“Illegal wildlife trade is the most urgent threat facing species like tigers, rhinos and elephants. These animals are being killed every day to feed an escalating demand for their body parts,” said Leonardo DiCaprio. “Whole populations are at risk of being wiped out if we don’t take immediate action to shut down this illicit trade. As a key step, I am joining WWF and others calling on Thailand’s government to show leadership on elephant conservation by shutting down its ivory market before the country hosts a meeting of 177 nations on wildlife trade in March 2013.”

"With knowledge comes the imperative to act,” said Carter Roberts, president & CEO of WWF. “This story needs to be told. We're grateful to Leonardo DiCaprio and others for being the voice for animals who cannot speak for themselves.”

Other prominent voices joining this initiative include: Emily VanCamp, Josh Bowman, Stacy Keibler, Alyssa Milano, Ian Somerhalder, and Ethan Suplee.

“Hands Off My Parts” is the latest initiative in WWF’s global campaign to raise awareness about illicit wildlife trade as a serious crime with far-reaching implications for species and communities around the world. To learn more and what you can do to help, please visit worldwildlife.org/wildlifecrime or http://www.handsoffmyparts.org.

Illegal Wildlife Trade Photos for Download

###

Leonardo DiCaprio se une a WWF para el lanzamiento de "Manos Fuera de Mis Partes" (“Hands Off My Parts”), iniciativa para detener el crimen de la vida salvaje

Voces prominentes se unen para concienciar e instar a la acción inmediata sobre el comercio ilegal de la vida silvestre.

WASHINGTON, DC, 18 de febrero, 2013 – El día de hoy, Leonardo DiCaprio, actor y miembro de la Junta Directiva de World Wildlife Fund (WWF) ayudó a lanzar la iniciativa "Manos fuera de mis partes" de WWF, que se impulsara durante una semana y está ligada a la campaña "Alto al crimen de la vida silvestre" de WWF para sensibilizar y movilizar apoyo a fin de acabar con el comercio ilegal de especies y animales en peligro de extinción.

El crimen de la vida silvestre ha alcanzado niveles nunca antes vistos en la historia de 50 años de WWF. Elefantes, rinocerontes y tigres son asesinados en índices alarmantes para la obtención de sus pieles, colmillos, cuernos, huesos y otras partes del cuerpo.

Decenas de miles de elefantes son masacrados cada año por su marfil. Tailandia es el mayor mercado de marfil no reglamentado en el mundo. Aprovechando un vacío legal que permite la venta de marfil de elefante Tailandés, los criminales consiguen vender en ese país enormes cantidades de marfil de elefante africano obtenido ilegalmente.

Además de crear conciencia de esta crisis global, la iniciativa "Manos fuera de mis partes" pone de relieve lo que la gente puede hacer para ayudar, incluyendo la difusión de esta y firmar una petición mundial que pide a la primera ministra de Tailandia Yingluck Shinawatra prohibir todo el comercio de marfil en ese país.

Para apoyar este esfuerzo, DiCaprio envió un correo electrónico personal a miembros de WWF, celebridades y a otros influenciadores animándoles a unirse a la campaña contra el crimen de vida silvestre y firmar la petición.

"El comercio ilegal de vida silvestre es la mayor amenaza que enfrentan especies como tigres, rinocerontes y elefantes. Estos animales son asesinados todos los días debido a una creciente demanda por partes de sus cuerpos", dijo Leonardo DiCaprio. "Poblaciones enteras están en riesgo de ser destruidas si no tomamos medidas inmediatas para cerrar este comercio ilícito. Como una medida clave, me uno a WWF y a otros pidiendo al gobierno de Tailandia mostrar liderazgo en la conservación de elefantes y cerrar su mercado de marfil antes de que el país hospede una reunión sobre el comercio de vida silvestre a la que asistirán 177 naciones en marzo del 2013”.

"Con el conocimiento viene el imperativo de actuar", dijo Carter Roberts, Presidente & CEO de WWF-US. "Esta historia debe ser contada. Estamos agradecidos a Leonardo DiCaprio y todos los que se unen a ser la voz de los animales que no pueden hablar por sí mismos."

Otras voces prominentes que se han unido a esta iniciativa incluyen: Emily VanCamp, Josh Bowman, Stacy Keibler, Alyssa Milano, Ian Somerhalder y Ethan Suplee.

"Manos Fuera de Mis Partes" es la iniciativa más reciente de la campaña mundial de WWF para crear conciencia sobre el comercio ilícito de vida silvestre como un delito grave con consecuencias de gran alcance para las especies en peligro de extinción y para las comunidades de todo el mundo. Para aprender más y saber qué puede hacer para ayudar, por favor visite worldwildlife.org/wildlifecrime o http://worldwildlife.org/pages/hands-off-my-parts

Fotos de la Campaña contra el comercio ilegal de la vida silvestre:

###

xShare Your Thoughts

Just 10 minutes of your time can help improve this site. By participating in a quick activity, you can help us make worldwildlife.org even better.