New Wildlife Trafficking Law Ramps Up US Response to Global Crisis

In response to today’s signing of the bipartisan Eliminate, Neutralize, and Disrupt (END) Wildlife Trafficking Act by President Barack Obama, World Wildlife Fund (WWF) issued the following statement from Carter Roberts, president and CEO:

“Wildlife trafficking fills criminal coffers to the tune of $7-10 billion a year at the expense of our planet’s most magnificent wildlife. President Obama has put organized crime syndicates on notice that the US government will not stand idly by while thousands of elephants, tigers and rhinos become victims to this brutal trade.”

En respuesta a la Ley Bipartidista para Eliminar, Neutralizar y Quebrantar al Tráfico de Vida Silvestre, firmada hoy por el Presidente Barak Obama, World Wildlife Fund emitió la siguiente declaración de Carter Roberts, Presidente y CEO de WWF:

“El tráfico ilegal de vida silvestre alimenta las arcas criminales con sumas que van de los $7 mil a los $10 mil millones de dólares al año, a expensas de la flora y fauna más extraordinaria de nuestro planeta. El Presidente Obama está alertando al crimen organizado de que Estados Unidos no se quedará de brazos cruzados mientras que miles de elefantes, tigres y rinocerontes son víctimas de este comercio atroz”.