WWF Response to the State of the Union Address

In response to President Obama’s State of the Union address, World Wildlife Fund (WWF) released the following statement from President and CEO Carter Roberts:

On Climate

“President Obama rightly reminded us that our children and grandchildren will judge leaders by the decisions we make on climate and energy today.

“Over the next year, the President has the chance to protect future generations by creating a long-term energy vision that tackles climate change. By setting new national targets for reducing carbon pollution and increasing clean energy, the President can point the way toward a safer, cleaner future for America, and the world.

“The US cannot solve the climate challenge alone. President Obama must leverage meaningful commitments here at home to lay the foundation for engaging other countries. This starts with setting a clear, ambitious vision for America by finalizing pollution standards for power plants and setting new national climate targets. Strong US actions can help catalyze new emissions reductions from all major economies, like Europe, China and Brazil, prior to the Paris climate summit in 2015. Securing an effective international plan to tackle climate change in 2015 starts with strong leadership from the US today.”

On Trade

“As the administration pushes for expanding trade with Europe and the Pacific Rim, it’s critical that it emphasizes ambitious and enforceable environmental protections. We do not have to trade our planet’s future to boost trade among nations. This is true for the administration as it negotiates trade agreements and for Congress as it considers Trade Promotion Authority.”

On Conserving Natural Resources

“The President’s commitment to set aside more of our nation's natural areas as parks and preserves for future generations reminds us that conservation is truly a bipartisan American ethic.”

Respuesta de WWF ante el Estado de la Unión

Enero 28, 2014 (WASHINGTON) - En respuesta al Estado de la Unión que emitió el Presidente Obama, el Fondo Mundial para la Naturaleza (WWF) dio a conocer la siguiente declaración del Presidente y CEO Carter Roberts:

Sobre cambio climático:

"Con toda razón, el Presidente Obama nos recordó que nuestros hijos y nietos juzgarán a los líderes por las decisiones que tomemos hoy sobre el clima y el uso de la energía.

"Durante el próximo año, el Presidente tiene la oportunidad de proteger a las generaciones futuras mediante la creación de una visión energética de largo plazo que haga frente al cambio climático. Estableciendo nuevas metas nacionales para reducir la contaminación por carbono e incrementando el uso de energía limpia, el Presidente nos puede guiar hacia un futuro más seguro y más limpio para los Estados Unidos y el mundo.

“Sin ayuda, Estados Unidos no puede resolver el problema del cambio climático. El Presidente Obama debe aprovechar los compromisos hechos aquí en casa para sentar las bases de participación para otros países. Se debe empezar fijando una visión clara y ambiciosa para América; eliminando los viejos estándares de contaminación para las plantas energéticas y estableciendo nuevos objetivos nacionales sobre clima. Las acciones concretas de los Estados Unidos pueden ayudar a que otras grandes potencias económicas como Europa, China y Brasil, reduzcan sus emisiones, previo a la cumbre sobre clima a celebrarse en París, en 2015. Para asegurar un plan internacional efectivo que afronte el cambio climático de aquí al 2015, necesitamos empezar hoy con un liderazgo fuerte de los Estados Unidos.”

Sobre comercio:

"Mientras que el gobierno continua presionando para ampliar las fronteras comerciales con Europa y la Cuenca del Pacífico, es indispensable hacer hincapié en una protección rigurosa del medio ambiente. No necesitamos sacrificar el futuro de nuestro planeta para impulsar el comercio entre las naciones. Es una realidad que deben tener presente tanto la administración como el Congreso, quienes negocian acuerdos comerciales y consideran la Autoridad de Promoción del Comercio, respectivamente.”

Sobre la conservación de los recursos naturales:

"El compromiso del Presidente de resguardar más áreas naturales de nuestro país como parques y reservas para generaciones futuras nos recuerda que la conservación es verdaderamente parte de la ética estadounidense bipartidista.”

xShare Your Thoughts

Just 10 minutes of your time can help improve this site. By participating in a quick activity, you can help us make worldwildlife.org even better.