WWF Statement on the US Presidential Election

In response to yesterday's US elections, World Wildlife Fund (WWF) released the following statement from President and CEO Carter Roberts:

“The presidency may be changing, but the threats posed by runaway climate change and unsustainable resource-use remain.

“We urge the President-elect to accelerate the transition to renewable energy and to honor the commitments we’ve made to solve the climate crisis and to conserve the world’s oceans, forests and species. Large-scale investments in conservation and renewable energy and breakthroughs in sustainability will spur innovation, create thousands of good paying jobs, and reduce the emissions fueling climate change.

“President-elect Trump pledged to make America safer. At a time when seas are rising and climate-driven superstorms pummel our cities with increasing regularity, ambitious climate action is necessary to deliver on that promise.

“We know that global security and the world’s livelihoods depend on keeping intact those natural resources, including our climate, upon which we depend. For our part, we will continue to engage all the countries in the world, as well as America’s families, cities, states, businesses, and federal government to build bridges, and to fight, for the meaningful change we need, and for the planet that is our home.”

With the world’s attention focused on the United Nations climate talks underway in Marrakesh, Morocco, Roberts added:

“Prosperity and security for America ultimately rest on a foundation of global cooperation and trust. With America playing a leading role, 200 nations came together last fall and agreed to tackle the biggest issues facing future generations. It’s time to move forward. As a country we have a long distinguished history of honoring our commitments and delivering on promises we’ve made. Tackling this issue will strengthen America’s standing in the world, deal with an existential threat to our way of life, and seize a unique opportunity to create a renewable energy economy fundamental to our future.”

--

En respuesta de las elecciones del día de ayer en los Estados Unidos, World Wildlife Fund dio a conocer la siguiente declaración de Carter Roberts, Presidente y CEO de WWF-US:

“La presidencia puede estar cambiando pero las amenazas provenientes del inminente cambio climático y del uso no sustentable de los recursos naturales continúan".

“Le pedimos de manera urgente al Presidente electo Donald Trump, acelerar la transición hacia las energías renovables y respetar los compromisos que hemos hecho para resolver la crisis climática y conservar los bosques, océanos y especies del mundo. Las inversiones a gran escala en conservación, en energías renovables y en tecnologías sustentables, detonarán la innovación, generarán miles de empleos bien remunerados y reducirán las emisiones que alimentan al cambio climático”.

“El Presidente electo Trump se comprometió con crear un país más seguro. En tiempos donde los niveles del mar están creciendo y las súper tormentas, producto del cambiante clima, azotan nuestras ciudades con mayor frecuencia, se requiere de acciones climáticas ambiciosas para poder cumplir con dicho compromiso”.

“Sabemos que la seguridad global y el sustento de vida en el mundo dependen de nuestra habilidad para mantener los recursos naturales intactos, incluyendo nuestro clima, del cual dependemos. Por nuestra parte, continuaremos colaborando con todas las naciones del mundo, así como con las familias, ciudades, estados, sector privado y gobierno federal de los Estados Unidos para construir puentes y luchar por el cambio que necesitamos y por nuestro hogar, el planeta".

Con la atención del mundo puesta en las conversaciones de las Naciones Unidas sobre cambio climático que se realizan en Marrakech, Marruecos, Roberts añadió:

“La prosperidad y seguridad de los Estados Unidos depende al final del día, de la cooperación y confianza mundial. Con el liderazgo de Estados Unidos, 200 naciones se unieron durante el Otoño del año pasado y acordaron combatir los problemas más grandes que afrontan las generaciones futuras. Es el momento de seguir adelante. Como país contamos con una larga y distinguida trayectoria de honrar nuestros compromisos y cumplir con nuestras promesas. Luchar ante el cambio climático significa fortalecer la posición de Estados Unidos ante el mundo; afrontar una amenaza latente hacia la forma en que vivimos y capitalizar la oportunidad de crear una economía de energía renovable, fundamental para nuestro futuro".

xWe need your help!

Are you 18-34 years-old? We want to know what you think about food. Please take this quick survey and tell us what is important to you.