Today, We are United for Climate Action

In response to today’s European Union vote ratifying the Paris Agreement which allows the agreement to enter into force earlier than expected, World Wildlife Fund (WWF) issued the following statement from President and CEO Carter Roberts:

“This is huge. This shows the world is united in solving this problem. President Obama moved mountains to bring the world to this moment and he deserves our thanks. Now we need to move toward action.

“There are big opportunities to move forward. It is time to make risky carbon-emitting Arctic development a thing of the past. We can close the loophole that allows airlines to pollute indiscriminately. And it is time to finalize a plan to show how the US will zero out carbon pollution by mid-century. There is still time to take these steps in the coming months.”

--

En repuesta a la ratificación del Acuerdo de París por la Unión Europea el día de hoy, que permite su entrada en vigor antes de lo esperado, World Wildlife Fund (WWF) emitió la siguiente declaración de su presidente y CEO Carter Roberts:

“Esto es monumental. Esto muestra que el mundo está unido para resolver este problema. El presidente Obama movió montañas para traer al mundo a este momento y merece nuestro agradecimiento. Ahora tenemos que movernos a la acción.

"Hay grandes oportunidades para avanzar. Es momento de hacer que los desarrollos del Ártico, que son riesgosos y que emiten carbono, sean cosa del pasado. Podemos cerrar la laguna reglamentaria que permite a las aerolíneas contaminar de manera indiscriminada, y también es hora de finalizar un plan para mostrar como los Estados Unidos eliminará la contaminación de carbono para mediados de siglo. Aún hay tiempo para tomar estos pasos en los meses que vienen.”