WWF Statement on Failure of Pebble Mine Financing Deal

*Versión en español abajo*

Today it was announced that First Quantum Minerals and Northern Dynasty Minerals have been unable to reach agreement on a financing deal for the proposed Pebble Mine project near Alaska's Bristol Bay. In response, World Wildlife Fund (WWF) released the following statement from Carter Roberts, President and CEO:

“The Pebble Mine is a risky venture that would devastate the world’s largest sockeye salmon fishery. It also endangers thousands of local jobs, wildlife, and more than a dozen Alaska native tribes.

“In addition to the environmental concerns, the Pebble Mine also poses risks to any company’s reputation, and by extension its returns. Given these many concerns, it’s no surprise that the financing deal fell apart.

“More work remains to put an end to this project. Northern Dynasty Minerals still has a permit application pending before the U.S. Army Corps. But after 14 years of efforts to develop the Pebble Mine, we hope this will mark the beginning of the end.”

Hoy se anunció que First Quantum Minerals y Northern Dynasty Minerals no han podido llegar a un acuerdo sobre el financiamiento para el proyecto propuesto de la mina Pebble, cerca de la bahía de Bristol, en Alaska. En respuesta a esto, World Wildlife Fund (WWF) publicó la siguiente declaración de Carter Roberts, Presidente y CEO:

“La mina Pebble es un proyecto muy riesgoso que devastaría la pesquería de salmón rojo más grande del mundo. También pone en peligro miles de empleos locales, la vida silvestre y más de una docena de tribus nativas de Alaska”.

"Además de las preocupaciones ambientales, la mina Pebble también implica riesgos para la reputación de cualquier empresa y, por lo tanto, su rendimiento. Dadas estas múltiples preocupaciones, no es de sorprender que el acuerdo de financiamiento se viniera abajo”.

“Sin embargo queda trabajo por hacer para poner fin a este proyecto. Northern Dynasty Minerals aún tiene una solicitud de permiso pendiente por resolver, ante el Ejército de Estados Unidos. Sin embargo, después de 14 años de esfuerzos para crear la mina Pebble, esperamos que esto marque el comienzo del fin".