WWF Statement on President Trump's Offshore Drilling Executive Order

***Versión en español abajo***

In response to today’s Trump administration decision to begin to undo protections of America’s Arctic Ocean, World Wildlife Fund (WWF) released the following statement from President and CEO Carter Roberts:

“Why would we encourage drilling in one of the most difficult places on the planet where sea ice and ocean currents have foiled previous attempts? And why would we do it in a place where any cleanup efforts would be impossible because of distance and icebound conditions?

“The Arctic is one of the most quintessential landscapes where communities, wildlife, and indigenous cultures persist. And at a time when we should be increasing our investments in renewable energy and remaining competitive in the world, this is a step in the opposite direction.”

En respuesta a la decisión de la administración del presidente Trump de iniciar el proceso para revertir la protección del océano Ártico de Estados Unidos, World Wildlife Fund (WWF) emitió la siguiente declaración de Carter Roberts, Presidente y CEO:

¿Por qué alentaríamos la perforación en uno de los lugares menos accesibles del planeta, en donde el hielo marino y las corrientes oceánicas han frustrado intentos anteriores?, y ¿por qué lo haríamos en un lugar en donde cualquier intento de limpieza sería imposible debido a la distancia y condiciones de aislamiento?

El Ártico es uno de los paisajes por excelencia en donde comunidades, vida silvestre y culturas indígenas perduran. En un momento en el que deberíamos incrementar nuestra inversión en energía renovable y permanecer competitivos en el mundo, esta decisión es un paso en la dirección contraria.