WWF Statement on Shell’s Decision to End Offshore Exploration in Alaska

In response to Royal Dutch Shell's decision to abandon efforts to drill in America's Arctic Ocean, World Wildlife Fund issued the following statement from Brad Ack, senior vice president for oceans:

“Those working to protect the communities and wildlife throughout America's Arctic can rest a bit easier tonight knowing that the immediate threat of disastrous offshore oil spills has diminished. The Arctic Ocean once again proved to be the challenging and unpredictable environment we know it to be.

“We must stop expending resources and time seeking to exploit fossil fuels from the most hostile and remote places on the planet and risking irreversible environmental damage. We need to redirect that energy to accelerate our nation’s transition to a future powered by clean, renewable energy.”

En respuesta a la decisión por parte de la compañía Royal Dutch Shell de abandonar los esfuerzos de perforación petrolera en el Océano Ártico – en territorio de Estados Unidos, World Wildlife Fund emitió la siguiente declaración de Brad Ack, vicepresidente del programa de océanos:

“Todos aquellos que han trabajado para proteger a las comunidades y a la vida silvestre en el Ártico de América podrán descansar un poco mejor esta noche al saber que la amenaza da afrontar un derrame de petróleo ha desaparecido. Se ha comprobado una vez más que el Océano Ártico es un ambiente difícil e impredecible”.

“Debemos dejar de gastar recursos y perder el tiempo en la exploración de combustibles fósiles en los lugares más remotos y hostiles, actividades que adicionalmente pueden dañar el medio ambiente en forma irreversible. Tenemos que redirigir esa energía a fin de acelerar la transición de nuestro país a un futuro con energía renovable y limpia".