WWF Statement on US Government Times Square Ivory Crush

In response to the US Government destroying more than one ton of ivory today in Times Square, NYC, World Wildlife Fund’s President and CEO Carter Roberts issued the following statement:

“Today the United States sent a strong message that it will not tolerate wildlife crime. For Africa’s vanishing elephants, these are the most desperate of times and more needs to be done. Just last month, China – another major consumer market for wildlife products – announced it would end its ivory trade. The US must do the same, urgently.”

###

World Wildlife Fund (WWF) emitió la siguiente declaración su Presidente y CEO, Carter Roberts, en respuesta a la destrucción que realizó hoy el Servicio Federal de Pesca y Vida Silvestre de Estados Unidos (USFWS) de más de una tonelada confiscada de marfil de elefante, en Times Square, Nueva York:

"Hoy, Estados Unidos envió un fuerte mensaje al mundo: que no tolerará el crimen contra la vida silvestre. Este es el momento más crítico para la población de elefantes que está desapareciendo en África y por lo tanto necesitamos esforzarnos más. Tan sólo el año pasado, China – otro de los mercados más importantes de productos de vida silvestre – anunció que pondrá fin al comercio de marfil. En Estados Unidos debemos hacer lo mismo urgentemente”.

• IMG 4531