WWF Statement on US Intention to Withdraw from Paris Agreement

***Versión en español abajo***

In response to today’s announcement by President Trump expressing his intent to withdraw the United States from the Paris Agreement, World Wildlife Fund (WWF) released the following statement from President and CEO Carter Roberts:

“The Paris Agreement emerged as nations put aside politics to reverse course on this threat to our way of life. The US helped lead that charge.

“The Agreement does more than tie nations together around a common vision. It creates a blueprint for cooperation, for political stability, and job creation. Our booming nation’s clean energy economy employs more than 3.3 million Americans – more than all the jobs in the fossil fuel industry combined. The players in the real American economy understand we don’t have to choose between economic prosperity and a safer future for our families and communities.

“From big retailers like Walmart to electric utilities like Pacific Gas & Electric to technology companies like Google and Apple, American businesses have been steadfast in their support for the Paris Agreement. Oil, gas and coal companies like Royal Dutch Shell, BP, ExxonMobil, and Peabody Coal have supported staying in the Paris Agreement, which makes today’s announcement all the more confounding.

"It's baffling to see our President walk away from Paris, given the potential that climate solutions offer for new markets and new jobs.  We can ill afford any further retreat from our country’s commitment to climate action, and commit to double down in our work with America’s cities, states and businesses, not to mention Congress and other countries, to fill the leadership gap just created by the White House."

###

En respuesta al anuncio realizado hoy por el Presidente Trump dando a conocer su intención de retirar a Estados Unidos del Acuerdo de París, World Wildlife Fund (WWF) publicó la siguiente declaración su Presidente y CEO, Carter Roberts:

"El Acuerdo de París surgió cuando las naciones dejaron a un lado la política para, colectivamente, revertir el curso de la amenaza del cambio climático. Estados Unidos ayudó a liderar ese proceso”.

"El Acuerdo de París no solo une a las naciones en torno a una visión común. Está creando un plan de cooperación, estabilidad política y generación de empleos. La creciente economía de energía limpia de nuestro país emplea actualmente a más de 3.3 millones de personas en Estados Unidos; más que todos los empleos combinados de la industria de los combustibles fósiles. Los actores del sector económico de Estados Unidos comprenden que no tenemos que elegir entre la prosperidad económica y un futuro más seguro para nuestras familias y comunidades”.

"Las empresas de Estados Unidos, incluyendo grandes tiendas como Walmart, empresas eléctricas como Pacific Gas & Electric e incluso compañías tecnológicas como Google y Apple, han apoyado con firmeza el Acuerdo de París. Compañías de petróleo, gas y carbón como Royal Dutch Shell, BP, ExxonMobil y Peabody Coal apoyan la permanencia en el Acuerdo de París, lo cual hace que el anuncio de hoy sea aún más confuso”.

“Es desconcertante ver a nuestro Presidente retirarse de París, dado el potencial que ofrecen las soluciones climáticas en la creación de nuevos mercados y nuevos empleos. No podemos permitirnos el retiro de ningún otro compromiso que haya hecho nuestro país relacionado a la acción climática. Debemos duplicar nuestro trabajo con las ciudades y empresas de Estados Unidos, así como con el Congreso y con otros países, para llenar el vacío de liderazgo creado por la Basa Blanca”.

###